Sužadėtinių vadovų mokymuose nagrinėtas krikščioniškas požiūris į žmogaus lytiškumą (2022 02 25–26)
Paskelbta: 2022-03-02 21:13:40

Vasario 25–26 d. Šeimos centre vyko mokymai sužadėtinių grupių vadovams, kuriuos vedė dr. Nijolė Liobikienė. Iš Kauno arkivyskupijos parapijų ir dekanatų susirinkusios sutuoktinių poros mokymus pradėjo bendra malda už Ukrainą.

Šių mokymų tema – „Krikščioniškas požiūris į lytiškumą“ – šiandien dažnai atsiduria tarp dviejų kraštutinumų: arba kalbama per daug, arba tai yra tabu. Todėl pirmiausia turime atsakyti į klausimą, kas yra žmogus, ką reiškia mylėti save ir savo artimą.

Pirmąją mokymų dieną N. Liobikienė susirinkusiems priminė Pradžios knygos pasakojimą apie pirmuosius žmones – Adomą ir Ievą, jų pirmąją nuodėmę, išvarymą iš Rojaus, kuriame ir prasidėjo kova tarp lyčių. Vyras ir moteris buvo sukurti vienodai vertingi, bet skirtingi – todėl tarp jų visada yra įtampa. Jei žmogus nėra tikintis, labai sunku suvaldyti savo seksualinę energiją. Senajame Testamente yra trys svarbūs žodžiai: pažino, sugulė ir paėmė. Pirmasis reiškia Santuoką, „sugulė“ reiškia lytinį aktą, kuris įvyko abipusiu sutarimu, o žodis „paėmė“ reiškia prievartą. Jei seksualumas atskiriamas nuo vaisingumo, žmogus pradeda kitą naudoti kaip daiktą.

„Kai vyras ir moteris susituokia, jie tarsi nugriauna tiltelį į praeitį – todėl kelio atgal nebėra, o tik kopimas į kalną. Kad tas kopimas būtų sėkmingas, Dievas mums davė nuorodas (10 Dievo įsakymų)“, – kalbėjo lektorė, pabrėždama, kad sužadėtiniams turime sakyti tiesą, pristatyti Bažnyčios mokymą, bet be teisimo ir kategoriškumo. Taip pat ji atkreipė dėmesį į vartojamų sąvokų skirtumus: sex yra biologinė lytis, apspręsta genetiškai, o gender – socialinis lyties vaidmuo.

Kitą dieną mokymai tęsėsi nuo ankstyvo ryto. Dr. Nijolė Liobikienė toliau plėtojo temą apie lytiškumą, remdamasi įvairių autorių mintimis ir pasakų metaforomis, o dalyviai drąsiai diskutavo ir kėlė klausimus.

„Meilė nėra jausmas. Įsimylėjimas yra jausmas, o meilė – tai veiksmas. Dabar visuomenėje formuojami narcizai: „Aš esu pasaulio centras.“ Tikroji meilė yra rūpestis, pagarba, atsakomybė, pažinimas. Ji prasideda nuo meilės sau, t. y. savęs pažinimo. Dievas mane apdovanojo ir mano kūnas yra nuostabus. Mums patinka būti su panašiais žmonėmis, bet daugiausia išmokstame iš tų, kurie yra skirtingi nei mes“, – akcentavo N. Liobikienė. Po to ji išsamiai aptarė žymios psichoterapeutės V. Satir sudarytą „Asmenybės ratą“ , kuriame aiškiai išskyrė moterų ir vyrų panašumus bei skirtumus dvasingumo, emocijų, intelekto ir kitose srityse.

Keletas dalyvių atsiliepimų:

Manau, kad tokiuose mokymuose turėtų dalyvauti kiekviena pora. Tikrai gavau to, ko tikėjausi. Norisi toliau gilintis. Dėkingas lektorei ir organizatoriams.

Daug temų pagilinsiu, nes nėra tiesaus atsakymo. Laukia ilgas literatūros sąrašas.
Išeinu su dėkingumu, patirtimi, kad daugelis dalykų, kuriuos nujaučiau yra tiesa. Dėl pačių kursų man atrodo, kad apie viską pagalvota: pertraukėlės, maistas (nes penktadienį ateiname po darbo) ir t.t.

Emociškai pailsėjau nuo karo temų, nes mane jos jau slėgė. Pabūti kartu su vyru ne kasdienybėje, tiesiog kartu dalyvauti yra džiaugsmas. Džiaugiuosi sužinojusi, kad Bažnyčios mokymas nėra balta/juoda ir geri/blogi, kad yra svarbu individualūs atvejai. Siūlyčiau padaryti grupeles. Būtų buvę labai įdomu su kitais rengėjais, padiskutuoti, pasidalinti.

Informacija buvo pateikta įdomiai su daug praktinių pavyzdžių, pašmaikštavimų, piešinių. Supratau, kad žmogus yra lytinė būtybė, turinti didelę energiją seksualumo fronte, kuri gali „sprogti“, jeigu jos nenukreipsime.

Man patiko kaip lektorė N. Liobikienė ėjo į temos gilumą su paprastumu ir lengvumu. Visgi man norėjosi daugiau struktūros kalboje.

Džiaugiuosi, kad iš šeimos centro pusės nėra teisuoliško požiūrio į „neteisingai gyvenančius“, bet yra akivaizdi intencija, porų kvietimas į Amoris Laetitia, t.y. į džiugią, o ne į kankinančią meilę.


Iš mokymų išsinešu daug teorinių žinių apie katalikišką požiūrį į lytiškumą. Naudinga buvo išgirsti teorinius šaltinius, iš kurių galima semtis informacijos. Norėjosi darbo diskusijų grupelėse, artimiau susipažinti su kolegų patirtimi ir požiūriu į šią temą.

Kauno arkivyskupijos Šeimos centro informacija

Ganytojo žodis

Jėzus aiškino mokiniams apie Dievo Karalystę (plg. Apd 1, 3), o tada prakalbo jiems apie Šventosios Dvasios atsiuntimą. Ta nuostabi dovana iš aukštybių, kuri apims mokinius, yra pats Dievas, ateinantis dvasiniu būdu į mokinių tarpą. Jis toliau mokys, viską primins ir toliau ves savo bičiulius į Dangaus Karalystės pažinimą. Jis, Viešpats guodėjas, užtarėjas ir ramintojas, jau dabar nauju būdu žengia į širdis tų, kurie atsiveria šiai dangiškajai dovanai.

Arkivyskupo Kęstučio Kėvalo herbas
+ Kęstutis KĖVALAS

Liturginis kalendorius

Pamaldos

Kauno arkivyskupijos II sinodas

Šiluva

Parama

Svečių namai

Šv. Kazimiero knygynas Kaune